Om oss
Vekstvinner i motebransjen
Vekstvinner i motebransjen
Voice Norge AS er et norsk selskap som designer og selger klær, og ledende innen norsk mote og tekstilhandel.
Med hovedkontor på Sagene, i hjertet av Oslo, får vi muligheten til å holde oss tett på både markedet og kundene.
Vår virksomhet er organisert i to hoveddeler, VOICE Brands og VOICE Retail:
Totalt har vi omtrent 200 butikker fordelt på Match, VIC og Boys of Europe, og mer enn 1500 ansatte.
VOICE ble etablert i 1988 og eies av investeringsselskapet O. N. Sunde AS.
Virksomheten vår er basert på fire pilarer:
VOICE skal være bransjens best drevne selskap. Vi leverer solide økonomiske resultater gjennom en effektiv verdikjede. Vi setter oss offensive mål for den videre utviklingen, med særlig fokus på:
VOICE tilbyr komfortable kvalitetsklær som blir likt av mange, har lang levetid og blir brukt lenge. Vi jobber aktivt med å møte kunders og myndigheters krav til redusert klimaavtrykk og mer bærekraftige produkter. Vi tror det er et voksende segment som vil ha slike merkevarer heller enn «fast fashion». Dette mener vi også er en forutsetning for å kunne snakke med troverdighet om bærekraft.
De ansatte er vår viktigste ressurs, og vi skal være kjent for en sterk kultur, veldig godt miljø og spennende oppgaver. Gjennom våre kjeder er VOICE en betydelig arbeidsgiver i mange lokalsamfunn, og vi har mange ansatte som møter arbeidslivet for første gang hos oss.
Sammen er mye sterkere enn vi er en og en. Sammen er vi et TEAM som kan skape magi. Et team som i alt vi gjør ønsker å være tydelige, engasjerte, ansvarlige og kommersielle. Et verdisett som gjør oss i stand til å skape fantastiske, varige resultater.
Vårt bærekraftsarbeid skal være faglig basert og skal kunne gjennomføres i breddemarkedet og dermed ha stor effekt. Vi arbeider systematisk i hele verdikjeden for å redusere miljø- og klimaavtrykket av det vi produserer og selger. Vi arbeider kontinuerlig for å bedre de sosiale forholdene gjennom samarbeid med våre partnere i verdikjeden. Vi er ærlige om hva vi gjør og hva vi ikke gjør.
Vårt bærekraftsarbeid har tre strategiske pilarer:
INNGANG
Tittel: Vårt samfunnsansvar
Knapp: Les mer om bærekraft i Voice
Følgende bilde:
VOICE ble etablert som selskap i 1988, men har røtter så langt tilbake som i 1963, med etableringen av Samtex, som siden ble til Match. Etter etableringen i 1988 tok VOICE raskt en ledende posisjon i ’Value for money’ segmentet med etableringen av merkevarer som Henry Choice og Voice of Europe. Vår mest kjente merkevare, Jean Paul, ble en del av VOICE i 1995, men selskapets røtter går tilbake til 1977, og er dermed en historisk og tradisjonsrik merkevare i kvalitetssegmentet i Norge. Etter en spennende vekstfase på 1990-tallet, som etablerte VOICE som en ledende retailaktør i det norske klesmarkedet, kjøpte O.N. Sunde alle aksjene i selskapet i 2003, og selskapet har siden fortsatt veksten.