Gå til innhold

Om oss

Vekstvinner i motebransjen

We are the VOICE, not the echo

Voice Norge AS er et norsk selskap som designer og selger klær, og ledende innen norsk mote og tekstilhandel.

Med hovedkontor på Sagene, i hjertet av Oslo, får vi muligheten til å holde oss tett på både markedet og kundene.

Vår virksomhet er organisert i to hoveddeler, VOICE Brands og VOICE Retail:

  • I VOICE Brands designer vi og utvikler kolleksjoner for våre 13 egne merkevarer, hvorav Jean Paul er den mest anerkjente blant våre kunder. I tillegg utvikler vi merkevarene Vesbar, Mellowfield, Va Vite, Henry Choice, Mario Conti, Marie Philippe, Blu, Redford, Donna, Mr. Capuchin, Wos Not Wos og Alvo.
  • VOICE Retail omfatter tre kjeder med egeneide butikker og nettbutikker: Match, VIC og Boys of Europe. De har alle et sterkt fotfeste i det norske markedet.

Totalt har vi omtrent 200 butikker fordelt på Match, VIC og Boys of Europe, og mer enn 1500 ansatte.

VOICE ble etablert i 1988 og eies av investeringsselskapet O. N. Sunde AS.

 

 

Virksomheten vår er basert på fire pilarer:

1: Lønnsom og offensiv drift

VOICE skal være bransjens best drevne selskap. Vi leverer solide økonomiske resultater gjennom en effektiv verdikjede. Vi setter oss offensive mål for den videre utviklingen, med særlig fokus på:

  • Styrke våre sentrale forretningsevner knyttet til omnikanal retail, produktutvikling og merkevarebygging
  • Utvikle vårt skalerbare fundament gjennom effektive prosesser og verktøy og en sterk samspillskultur med tydelige roller og ansvar

2: Klær folk blir glade i og bruker lenge

VOICE tilbyr komfortable kvalitetsklær som blir likt av mange, har lang levetid og blir brukt lenge. Vi jobber aktivt med å møte kunders og myndigheters krav til redusert klimaavtrykk og mer bærekraftige produkter. Vi tror det er et voksende segment som vil ha slike merkevarer heller enn «fast fashion». Dette mener vi også er en forutsetning for å kunne snakke med troverdighet om bærekraft.

 

3: Ansvarlig arbeidsgiver med godt arbeidsmiljø

De ansatte er vår viktigste ressurs, og vi skal være kjent for en sterk kultur, veldig godt miljø og spennende oppgaver. Gjennom våre kjeder er VOICE en betydelig arbeidsgiver i mange lokalsamfunn, og vi har mange ansatte som møter arbeidslivet for første gang hos oss.

Sammen er mye sterkere enn vi er en og en. Sammen er vi et TEAM som kan skape magi. Et team som i alt vi gjør ønsker å være tydelige, engasjerte, ansvarlige og kommersielle. Et verdisett som gjør oss i stand til å skape fantastiske, varige resultater.

Våre verdier

 

4: Best der det teller mest på bærekraft

Vårt bærekraftsarbeid skal være faglig basert og skal kunne gjennomføres i breddemarkedet og dermed ha stor effekt. Vi arbeider systematisk i hele verdikjeden for å redusere miljø- og klimaavtrykket av det vi produserer og selger. Vi arbeider kontinuerlig for å bedre de sosiale forholdene gjennom samarbeid med våre partnere i verdikjeden. Vi er ærlige om hva vi gjør og hva vi ikke gjør.

Vårt bærekraftsarbeid har tre strategiske pilarer:

  • Ansvarlig produksjon og merkevare
  • Redusert klima- og miljøpåvirkning
  • Sirkulære løsninger

 

INNGANG
Tittel: Vårt samfunnsansvar
Knapp: Les mer om bærekraft i Voice
Følgende bilde:

dyu-ha-LSzE6Eh2_Cg-unsplash.jpg

 

Ledergruppen

Johnny Ottesen
Administrerende Direktør
Bjørn Unnerud
Direktør Økonomi & IT
Ole Kristian Lindseth
Direktør HR & Kommunikasjon
Lise Falkenberg
Direktør Retail
Marie Helene Haavardsholm
Direktør Brands
Petter Nyheim Larsen
Direktør Supply Chain
Tore Røysheim
Direktør Strategi og Forretningsutvikling

 

Vår historie

VOICE ble etablert som selskap i 1988, men har røtter så langt tilbake som i 1963, med etableringen av Samtex, som siden ble til Match. Etter etableringen i 1988 tok VOICE raskt en ledende posisjon i ’Value for money’ segmentet med etableringen av merkevarer som Henry Choice og Voice of Europe. Vår mest kjente merkevare, Jean Paul, ble en del av VOICE i 1995, men selskapets røtter går tilbake til 1977, og er dermed en historisk og tradisjonsrik merkevare i kvalitetssegmentet i Norge. Etter en spennende vekstfase på 1990-tallet, som etablerte VOICE som en ledende retailaktør i det norske klesmarkedet, kjøpte O.N. Sunde alle aksjene i selskapet i 2003, og selskapet har siden fortsatt veksten.